.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهدا ؛
هفدهمین یادواره سردار شهید طوسی و ۴۳۷ شهید شهرستان نکا برگزار شد
شمال نیوز: هفدهمین یادواره ۴۳۷ شهید شهرستان نکا با محوریت سردار سرلشکر شهید محمدحسن طوسی قائم مقام لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس عصر شنبه ۱۹ فروردین ماه در مصلای ....

یادواره 437 شهید شهرستان نکا برگزار شد

 

به گزارش شمال نیوز، هفدهمین یادواره ۴۳۷ شهید شهرستان نکا با محوریت سردار سرلشکر شهید محمدحسن طوسی قائم مقام لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس عصر شنبه ۱۹ فروردین ماه در مصلای شهرستان نکا و با سخنرانی آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.


این مراسم معنوی در مصلای بزرگ شهر نکا با حضور پر شور اقشار مختلف مردم ، خانواده های معظم شهدا ، نماینده ولی فقیه در مازندران و جمعی از مسوولان کشوری؛ استانی و شهرستانی برگزار شد.


عضو مجلس خبرگان رهبری در این مراسم گفت: شهدای هشت سال دفاع مقدس با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب و امام راحل درس ولایتمداری را به ما آموختند.


آیت الله عباسعلی سلیمانی افزود: امثال سردار طوسی‌ها، سلیمانی‌ها، شیرودی‌ها و دیگر رزمنده‌های دلاور که خط سرخ شهادت را انتخاب کردند با ولایتمداری و جوانمردی در این مسیر قرار گرفتند.

 

وی خاطر نشان کرد: شهدا با هدایت الهی و انتخاب درست در مسیری قرار گرفتند که فهم ما توان درک آن را ندارد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری، عمل شهدا را ماندگار و جاودانه خطاب کرد و بیان داشت: شهدا با دینداری، پایمردی، جوانمردی و ولایت‌پذیری از جایگاه والایی برخوردار هستند که به هیچ عنوان عمل این مردان خوب خدا از بین نمی‌رود بلکه همواره جاودانه‌تر از گذشته در طی تاریخ اسلامی می‌ماند.

 

آیت الله سلیمانی وصیت نامه‌های به جا مانده از شهدا را عرفانی عنوان کرد که در این خصوص دانشمندان عرفان دوباره باید به مسئله ایثار، فداکاری، و جوانمردی بپردازند.

 

وی اضافه کرد: وصیت نامه‌های بجا مانده از شهدا همواره این نظام و انقلاب را بیمه کرده است بنابرین در این راستا دشمنان باید بدانند تا زمانی که این نظام بیمه خون شهدا است نمی‌توانند آسیبی به این انقلاب برسانند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: زمانی که با مخالفین مواجه می‌شوید قاطعیت داشته باشید چرا که شهدا نیز با تاسی از امام راحل همین مسیر را در پیش گرفتند و پیروز میدان شدند.

 

به گزارش شمال نیوز، هجدهم فروردین ماه سالروز شهادت سردار محمدحسن طوسی است؛ سرداری که بیشتر از همه با عنوان مالک اشتر جهبه‌های جنگ در دوران دفاع مقدس و قهرمان نبرد ۷۸ روزه لشکر ۲۵ کربلا در عملیات والفجر۸ شناخته می‌شود و دارای سابقه مبارزات سیاسی در دوران رژیم ستمشاهی نیز است.

 

سردار محمدحسن طوسی‌ که دو برادر دیگرش به نام های محمد حسین و محمد ابراهیم به شهادت رسیدند، در سال ۱۳۳۷ در روستای «طوسکلا» شهرستان نکا دیده به جهان گشود و در ۱۸ فروردین ماه سال ۱۳۶۶ در سن ۲۹ سالگی در شلمچه با اصابت ترکش‌های خمپاره بعثی‌ها به شهادت رسید و مفقود شد و بدن پاکش در سال ۱۳۷۴ بعد از هشت سال گمنامی به دیارش برگشت و در گلزار شهدای روستای طوسکلا به خاک سپرده شد.

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.251 seconds.